Big Black City - Reisverslag uit Buckhead, Verenigde Staten van Evelyne Meens - WaarBenJij.nu Big Black City - Reisverslag uit Buckhead, Verenigde Staten van Evelyne Meens - WaarBenJij.nu

Big Black City

Door: Evelyne

Blijf op de hoogte en volg Evelyne

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Buckhead

Ik heb het al eens eerder meegemaakt. Maar toch raar.

Als enige blanke in een tram zitten. Atlanta is de stad waar een Centre voor Martin Luther King is opgericht. Hier veel gelezen en gezien over hoe het er hier (en op andere plekken in de wereld) 50 jaar geleden uitzag. En hoe 'blanken' over 'zwarten' dachten. Dat is niet mals.

Daarnaar ook wat luchtigere dingen gedaan, zoals liften in andere hotels genomen naar de 72e verdieping en daar een uitzicht over de stad hebben. Gratis en voor niks, want wie vraagt krijgt wat ;)

Net ingecheckt in mijn tweede hotel waar de summerschool gaat plaatsvinden en ik ben benieuwd naar m'n roommate. We werden in ieder geval even stil toen we het programma zagen. Geen enkele pauze en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan de slag en onder de mensen. Zeer intensief dus!

• 19 Mei 2015 - 09:57

Papa:

American way of life. Hiernaar zijn we in Europa ook hard op weg, ook al willen we het niet.
    Veramerikaniseren heeft iets vinden wij. Wat dan? Dit dus bijvoorbeeld. Werk boven mens bis es geht nicht mehr. Zou je dat willen? Nee dus!
    Papa.